Afdeling

Onze activiteiten

Hieronder vindt u een overzicht van onze acties en activiteiten.

Jaarlijkse schrijfmarathon

foto van de schrijfmarathon met oud-wethouder RenseOp 10 december – de Internationale Dag van de Mensenrechten – schrijven honderdduizenden mensen wereldwijd brieven. Voor mensen die onrecht is aangedaan, gevangenzitten, gemarteld zijn of worden bedreigd. Ook de groep Leidschendam-Voorburg doet ieder jaar mee met de schrijfmarathon. Je kunt ook hier helpen met brieven schrijven.

Schrijfacties

Schilderij van schrijvende vrouwAmnesty voert wereldwijd acties voor vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Onze groep sluit aan bij de landelijke schrijfacties met een speciale service voor thuisschrijvers in Leidschendam-Voorburg. Op dit moment zijn er een kleine honderd thuisschrijvers. Zij ontvangen een maal per maand voorbeeldbrieven.

Groetenacties

Foto van Mariabeeld met kind boven levenswatervalAmnesty International Leidschendam-Voorburg start eind november haar jaarlijkse groetenactie. Na afloop van de viering/kerkdienst bieden medewerkers van Amnesty kerstkaarten te koop aan in de kerken van Voorburg, Leidschendam, Leidschenveen en Stompwijk.

Informatiestands

foto van een AI-informatiestandHalverwege de maand (niet elke maand) is er een stand op het Julianaplein.
De stand op het Julianaplein doorgaans van 10.00 tot 15.00 uur. Bij deze stands wordt informatie over Amnesty verstrekt aan belangstellenden. Daarnaast is er telkens een actie waaraan bezoekers van de stand kunnen deelnemen, vaak in de vorm van een petitie die getekend kan worden. Hierin wordt om aandacht gevraagd voor de mensenrechtensituatie in verschillende landen.

Lees meer...

• Laatste wijziging 3 september 2019.