Afdeling

Onze activiteiten

Hieronder vindt u een overzicht van onze acties en activiteiten.

Write for Rights

image.png

Op 10 december – de Internationale Dag van de Mensenrechten – schrijven honderdduizenden mensen wereldwijd brieven. Voor mensen die onrecht is aangedaan, gevangenzitten, gemarteld zijn of worden bedreigd. Ook de groep Leidschendam-Voorburg doet ieder jaar mee met de Write for Rights actie, meestal op de zaterdag het dichtste bij 10 december. Je kunt ook hier helpen met brieven schrijven.

Schrijfacties

Schrijven website 225 bij 140 pixels

Amnesty voert wereldwijd acties voor vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Onze groep sluit aan bij de landelijke schrijfacties met een speciale service voor thuisschrijvers in Leidschendam-Voorburg. Zij ontvangen een maal per maand voorbeeldbrieven (per mail of op papier).

Groetenacties

Fotos vrijgelaten in 2016 website 225 pixels

Amnesty International Leidschendam-Voorburg houdt eind november haar jaarlijkse groetenactie in de kerken. Na afloop van de viering zijn kerstkaarten te koop in de kerken van Voorburg, Leidschendam, Leidschenveen en Stompwijk.

Informatiestands

Stand 2017 website 225 pixels

Een aantal keren per jaar is er een stand op zaterdag. Hier kunt u informatie over Amnesty krijgen, en er is een actie waaraan bezoekers van de stand kunnen deelnemen, vaak in de vorm van een petitie die getekend kan worden. Hierin wordt om aandacht gevraagd voor de mensenrechtensituatie in verschillende landen.

Lees meer...

• Laatste wijziging 13 september 2020.